7 ماه پیش
21

جاهای دیدنی هرمز

سپهرسیر

هرمز یکی از جزایر مهم آب‌های نیلگون خلیج فارس است که از نظر گردشگری ارزش بسیار بالایی دارد. مناطق دیدنی بکر و فراوان جزیره هرمز باعث شده است که میزان درخواست‌ها برای سفر به آن افزایش پیدا کند.‌ به‌همین علت برگزاری تور هرمز از مشهد انجام می‌شود تا شهروندان مشهدی بتوانند این سفر خاص و بی‌نظیر را تجربه کنند. سفر به جزیره هرمز می‌تواند یک تجربه خاطره انگیز و جذاب برای شما باشد که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید. در این مطلب قصد داریم تا ۱۰ مورد از مکان‌های دیدنی جزیره هرمز را معرفی کنیم پس حتما تا انتها با وبلاگ سپهرسیر همراه باشید.

 

آنچه از جاهای دیدنی هرمز در این مطلب میخوانید:

  • دره رنگین کمان
  • دره پرتغالی‌ها
  • دره مجسمه ها
  • کوه خوراکی هرمز
  • جنگل حرا
  • ساحل سرخ 
  • ساحل نقره ای
  •  غار الهه نمک
  •  فرش خاکی هرمز

 

دره رنگین کمان

دره رنگین کمان هرمز

دره رنگین کمان یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی جزیره هرمز است که به دلیل وجود خاک‌های رنگارنگ در آن به این نام معروف شده است. این دره در جنوب غربی جزیره هرمز قرار دارد و طول آن حدود یک کیلومتر است. خاک‌های رنگارنگ دره 

رنگین کمان به دلیل وجود ترکیبات رسوبی و اکسید آهن ایجاد شده‌اند.

قلعه پرتغالی ها

دره پرتغالی‌ها در هرمز

دره پرتغالی‌ها یکی از جاذبه‌های تاریخی جزیره هرمز است که در شمالی‌ترین قسمت این جزیره قرار دارد. این دره محل قرارگیری قلعه پرتغالی‌ها است که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی بازمی‌گردد. قلعه پرتغالی‌ها یکی از مهم‌ترین قلعه‌های باقی‌مانده از دوران استعمار پرتغالی‌ها در ایران است. اگر به دیدن آثار تاریخی علاقه دارید، حتما دیدن این دره را از دست دهید.

عنوان

توضیح

نام

دره پرتغالی‌ها

موقعیت

شمالی‌ترین قسمت جزیره هرمز

دلیل نامگذاری

وجود قلعه پرتغالی‌ها

تاریخ ساخت

قرن شانزدهم میلادی

سازندگان

پرتغالی‌ها

بهترین زمان بازدید

پاییز و زمستان

 

دره مجسمه ها در هرمز

دره مجسمه‌ها یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی جزیره هرمز است که صخره‌های عجیب و غریب به شکل حیوانات و اشکال مختلفدر آن دیده می‌شود. همچنین موضوع سبب شده تا نام دره مجسمه‌ها برای آن انتخاب شود. این دره در کنار دریا، خط ساحلی و بخش کوهستانی جنوب غربی جزیره واقع شده است.

عنوان

توضیحات

نام

دره مجسمه‌ها

موقعیت

جنوب غربی جزیره هرمز

دلیل نامگذاری

وجود صخره‌های عجیب و غریب

شکل‌گیری

فرسایش بادی و آبی

بهترین زمان بازدید

پاییز و زمستان

کوه خوراکی هرمز 

کوه خوراکی هرمز یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی جزیره هرمز است. شاید برای شما عجیب باشد ولی این کوه تنها خاک خوراکی جهان را در خود جای داده است. از همین رو نام کوه خوراکی برای آن استفاده می‌شود. این کوه در جنوب جزیره هرمز قرار دارد و ارتفاع آن حدود ۲۰۰ متر است.

عنوان

توضیحات

نام

کوه خوراکی هرمز

موقعیت

جنوب جزیره هرمز

دلیل نامگذاری

وجود خاک سرخ رنگ خوراکی

نوع خاک

اکسیدهای آهن

کاربرد

ادویه

جنگل حرا

جنگل حرا یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم است که درختان حرا در آن به تعداد زیاد قابل مشاهده هستند. درختان حرا در آب‌های شور رشد می‌کنند و یکی از سازگارترین گیاهان با محیط زیست شور هستند. جنگل حرا در شمال شرقی جزیره هرمز قرار دارد و مسافت اندکی با این جزیره زیبا دارند، مساحت آن حدود ۱۶ هکتار است. این جنگل زیستگاه انواع مختلفی از پرندگان، آبزیان و گیاهان است.

عنوان

توضیحات

نام

جنگل حرا

موقعیت

شمال شرقی جزیره هرمز

نوع درخت

حرا

شرایط رشد

آب شور

بهترین زمان بازدید

پاییز و زمستان

ساحل سرخ هرمز

ساحل سرخ یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری جزیره هرمز است که به دلیل وجود خاک سرخ رنگ نامگذاری آن به این شکل صورت گرفته است. این ساحل در جنوب جزیره هرمز قرار دارد و طول آن حدود یک کیلومتر است. در نتیجه شما می‌توانید از نزدیک با پدیده طبیعی حیرت انگیز روبرو شوید.

عنوان

توضیحات

نام

ساحل سرخ

موقعیت

جنوب جزیره هرمز

دلیل نامگذاری

وجود خاک سرخ رنگ

نوع خاک

اکسیدهای آهن

بهترین زمان بازدید

پاییز و زمستان

ساحل نقره ای هرمز

اگر توانستید با تور جزیره هرمز همراه شوید، حتما ساحل نقره‌ای این جزیره زیبا را هم مشاهده خواهید کرد. در این ساحل شن‌ها به رنگ نقره‌ای دیده می‌شوند که همین امر منظره فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده است. در نتیجه می‌توانید لحظات جذابی را در این ساحل زیبا پشت سر بگذارید.

غار الهه نمک هرمز

غار الهه نمک یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی جزیره هرمز است که در دره سکوت این جزیره قرار دارد. این غار از یک بلور نمکی بزرگ تشکیل شده است که ارتفاع آن حدود 10 متر و عرض آن حدود 5 متر است. ویژگی‌های غار الهه نمک همچون یک‌پارچگی بلور نمکی تشکیل‌دهنده غار، انعکاس نور توسط بلور نمکی و سکوت و آرامش حاکم در غار باعث شده تا به یک اثر طبیعی خارق‌العاده تبدیل شود.

فرش خاکی هرمز

فرش خاکی هرمز

فرش خاکی هرمز یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز است که در سال‌های ۸۶ تا ۹۷ هر ساله در فصل پاییز توسط هنرمندان بومی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان برگزار می‌شد. در این رویداد، هنرمندان از خاک‌های رنگارنگ موجود در جزیره هرمز، طرح‌های متنوعی را بر روی ساحل می‌کشیدند. ایده برگزاری فرش خاکی هرمز برای اولین بار در سال ۱۳۸۶ توسط مهدی درویشی، هنرمند بومی هرمز مطرح شد. این ایده با استقبال سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان مواجه گردیده و در همان سال اولین دوره فرش خاکی هرمز برگزار شد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، جزیره هرمز پر از مکان‌های دیدنی و جذاب است که تجربه بی‌نظیری را برای شما رقم می‌زند. به‌خصوص اگر می‌خواهید در زمان‌هایی از سال که هوا خنک‌تر است سفر جذابی را تجربه کنید، این جزیره بهترین گزینه برای شما خواهد بود. خوشبختانه شرایط تور هرمز از مشهد فراهم شده است که شما عزیزان می‌توانید با انجام ثبت نام خود را برای یک سفر رویایی آماده کنید. مطمئنا بعد از این سفر یکی از جذاب‌ترین تجارب زندگی خود را پشت سر می‌گذارید و طعم زندگی در خلیج فارس را بهتر درک خواهید کرد. از اینکه تا پایان این مطلب در کنار ما بودید از شما سپاسگزاریم.

 

اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها