7 ماه پیش
19

از جزیره پارسیان بیشتر بدانید

جزیره پارسیان

سفر به جزیره پارسیان تجربه‌ای است که هر کس باید یکبار هم که شده در زندگی خود تجربه کند. مناظر طبیعی پارسیان به همراه سواحل زیبایش می‌تواند هر بیننده‌ای را به وجد آورد. به‌همین علت شما این فرصت را دارید که با رزرو تور جزیره پارسیان فرصت این سفر عالی را به خود بدهید. خوشبختانه تور جزیره پارسیان از مشهد اجرا می‌شود که مشهدنشینان می‌توانند این سفر خاطره‌انگیز را پشت سر بگذارند. برای اینکه شما بتوانید بهتر این جزیره و مکان‌های دیدنی آن را بشناسید، حتما تا انتهای مطلب با همراهی کنید. 

 

 

جزیره پارسیان کجاست؟

جزیره پارسیان شهری در جنوب ایران و مرکز شهرستان پارسیان در استان هرمزگان است. این شهر در کنار خلیج فارس، در فاصله ۲۲۰ کیلومتری بندر لنگه و ۶۰ کیلومتری عسلویه قرار دارد. پارسیان از سمت شمال به شهرستان لامرد استان فارس، از سمت جنوب به خلیج فارس، از سمت غرب به شهرستان عسلویه استان بوشهر و از سمت شرق به بخش شیب‌کوه بندر لنگه محدود می‌شود.

پارسیان دارای آب و هوای گرم و خشک است و میانگین دمای سالانه آن ۲۵ درجه سانتیگراد است. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی از جمله نخلستان‌های وسیع، دره‌های سرسبز، سواحل زیبا، چشمه‌های آب گرم و آثار تاریخی از جمله قلعه گاوبندی، قلعه گبری، قلعه بی‌بی گل و گورستان تاریخی روستای میر احمد است.

فاصله جزیره پارسیان تا هرمز و قشم

پارسیان شهری در غرب استان هرمزگان است که از طریق جاده پارسیان-بندر مقام به جزیره قشم و از طریق جاده پارسیان-بندر لنگه به جزیره رمز متصل می‌شود. فاصله پارسیان تا جزیره قشم از طریق جاده پارسیان-بندر مقام حدود ۴۰۳ کیلومتر است که با خودروی شخصی حدود ۵ ساعت و ۲۸ دقیقه طول می‌کشد. این مسیر از طریق جاده ساحلی و از میان نخلستان‌های سرسبز جزیره پارسیان و روستاهای اطراف می‌گذرد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که فاصله پارسیان تا جزیره هرمز از جاده پارسیان-بندر لنگه ۳۱۵ کیلومتر تخمین زده می‌شود که حدود ۴ ساعت و ۲۶ دقیقه زمان می‌برد. خوشبختانه در این مسیر نیز زیبایی‌های زیادی وجود دارد. در صورتی به جنوب کشور سفر کردید، حتما بازدید از پارسیان را در برنامه خود قرار دهید زیرا می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم بزند. 

 

بهترین زمان سفر به پارسیان

بهترین زمان سفر به پارسیان، فصل‌های پاییز و زمستان یا اوایل بهار است. در این فصل‌ها، آب و هوای پارسیان معتدل و مطبوع است و دمای هوا در محدوده ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد قرار دارد. در فصل‌های گرم سال به ویژه تابستان، دمای هوا در جزیره پارسیان به ۴۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر می‌رسد و هوا بسیار گرم و شرجی می‌شود.

در فصل پاییز، پارسیان مناظری زیبا و رنگارنگ دارد. برگ‌های درختان رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز به خود می‌گیرند و منظره‌ای چشم‌نواز را ایجاد می‌کنند. در فصل زمستان، پارسیان آب و هوایی معتدل و مطبوع دارد و گزینه‌های مناسبی برای تفریح در فضای باز وجود دارد. در فصل بهار نیز پارسیان سرسبز و پرطراوت است و گل‌های وحشی در دشت‌ها و کوهستان‌ها می‌رویند. از همین رو شما می‌توانید با رزرو تور پارسیان در زمان مناسب از یک سفر عالی و درجه یک لذت ببرید.

 

اقامتگاه های جزیره پارسیان

پارسیان اقامتگاه‌های مناسب برای هر نوع بودجه و سلیقه‌ای دارد. در این شهر می‌توانید هتل‌های لوکس، هتل‌های سه ستاره، هتل‌های آپارتمانی، اقامتگاه‌های بومگردی و خانه‌های اجاره‌ای را پیدا کنید. علاوه بر هتل‌ها، در جزیره پارسیان اقامتگاه‌های بومگردی نیز وجود دارد که تجربه‌ای متفاوت از اقامت در این شهر را برای شما فراهم می‌کنند. این اقامتگاه‌ها معمولاً در روستاهای اطراف پارسیان واقع شده‌اند و با معماری سنتی و امکانات ساده ارائه می‌شوند.

۱. هتل پارسیان پارسیان

آدرس: پارسیان، بلوار ولیعصر، میدان ولیعصر

تلفن: ۰۷۶۴۴۵۲۱۴۵۶

۲. هتل ساحلی پارسیان

آدرس: پارسیان، جاده ساحلی، کیلومتر ۲

تلفن: ۰۷۶۴۴۵۲۳۱۴۵

۳. هتل آپارتمان ساحلی پارسیان

آدرس: پارسیان، جاده ساحلی، کیلومتر ۲

تلفن: ۰۷۶۴۴۵۲۳۱۴۵

۴. اقامتگاه بومگردی شنیوب

آدرس: پارسیان، جاده زیارت، کیلومتر ۲

تلفن: ۰۹۱۷۲۶۶۱۲۲۴

۵. اقامتگاه بومگردی میداف

آدرس: پارسیان، جاده ساحلی مقام، کیلومتر ۲۰، روستای زیارت

تلفن: ۰۹۱۷۳۰۵۸۸۳۵

۶. اقامتگاه .کمپ عمران ساحل

آدرس: پارسیان، جاده بندر تبن

تلفن: ۰۹۱۷۱۱۲۱۷۷۲

۷. هاستل چاله گرد

آدرس: پارسیان، خیابان بسیج

تلفن: ۰۹۱۷۷۴۴۷۲۷۴

 

8. سوئیت ساحلی پارسیان

آدرس: پارسیان، جاده ساحلی

تلفن: ۰۹۱۷۳۶۳۳۵۰۵

 

چگونه به جزیره پارسیان برویم

مسیر اول برای رسیدن به پارسیان از استان بوشهر است. در این مسیر، ابتدا باید خود را به شهر عسلویه برسانید. فاصله بوشهر تا عسلویه حدود ۲۹۰ کیلومتر است و با رانندگی حدود سه ساعت و نیم می‌توان این مسیر را طی کرد. پس از رسیدن به عسلویه، حدود ۶۰ کیلومتر دیگر به سمت پارسیان حرکت کنید تا به مقصد برسید.

مسیر دومی که می‌توان به این شهر رسید از استان فارس است. در این حالت ابتدا باید به شیراز بروید. سپس باید از شیراز به سمت جزیره پارسیان حرکت کنید که فاصله‌ای ۴۰۰ کیلومتری را باید پشت سر بگذارید. در این حالت باید زمان حدودی ۵ ساعته را برای رانندگی در نظر داشته باشید. مسیر سومی که می‌توان به شهر پارسیان دست یافت از استان هرمزگان است. بعد از اینکه خود را به شهر بندرعباس رساندید، باید ۴۰۰ کیلومتر به سمت پارسیان حرکت کنید تا به این شهر برسید. ناگفته نماند که فرودگاه بین‌المللی عسلویه در نزدیکی جزیره پارسیان قرار دارد. پروازهای مستقیمی از تهران، شیراز و سایر شهرهای بزرگ به فرودگاه عسلویه صورت می‌گیرد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

تجهیزات لازم برای سفر به جزیره پارسیان

تجهیزات لازم برای سفر به پارسیان به‌ستگی به نوع سفر شما دارد. اگر قصد دارید در جزیره پارسیان کمپ کنید، باید تجهیزات بیشتری همراه داشته باشید. بدون شک اگر تجهیزاتی که به همراه دارید کامل باشند، سفر بهتری را تجربه خواهید کرد. از همین رو برخی از مهم‌ترین لوازمی که در این بخش نیاز است را برای شما بیان می‌کنیم.

تجهیزات ضروری

  • کارت مل
  • پول نقد و کارت‌های اعتباری
  • لباس و کفش مناسب
  • لوازم بهداشتی شخصی
  • داروهای ضروری
  • وسایل الکترونیکی مانند گوشی موبایل، دوربین و شارژر

تجهیزات اختیاری

  • تجهیزات کمپینگ مانند چادر، کیسه خواب، زیرانداز و اجاق گاز ( در صورت کمپینگ در جزیره)
  • لوازم شنا و غواصی
  • تجهیزات عکاسی
  • لوازم بوم‌گردی مانند لباس محلی و وسایل سنتی

 

جاهای دیدنی جزیره پارسیان

جزیره پارسیان مکا‌ن‌های دیدنی زیادی دارد که شما می‌توانید در آن حس بی‌نظیری را تجربه کنید. کوشکنار شهری در جنوب غربی استان هرمزگان و در بخش کوشکنار شهرستان پارسیان واقع شده است. این شهر به دلیل سواحل زیبا، آب‌های زلال و طبیعت بکر خود یکی از مناطق گردشگری مهم استان هرمزگان محسوب می‌شود. از جمله جاذبه‌های گردشگری کوشکنار می‌توان به ساحل بدو، ساحل الپی، بندر تبن و پارک ملی نایبند اشاره کرد. جاده ساحلی بستانو هم یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که حتما باید از آن بازدید کنید.

ساحل مکسر که در پارسیان قرار دارد، ساحلی زیبا و منحصربه‌فرد در استان هرمزگان است که با صخره‌های بلند و تندیسی شکل خود یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می‌شود. همچنین به شما توصیه می‌شود که در سفر خود به مکان‌های دیگری همچون آبشار و چشمه بوچیر، تنگه شوتاریکو و غار گِری کُنار هم سری بزنید.

سخن پایانی

سفر به جزیره پارسیان می‌تواند یک تجربه خاص و فراموش‌نشدنی باشد که احساس بی‌نظیری برای شما به دنبال دارد. این سفر به خصوص در فصل‌هایی نظیر پاییز و زمستان بسیار عالی است و از آب‌وهوای عالی شهر پارسیان لذت خواهید برد. خوشبختانه شرایط برگزاری تور جزیره پارسیان فراهم شده است. از همین رو شما می‌توانید مقدمات سفر خود را فراهم کنید تا یک تجربه دلنشین را پشت سر بگذارید. از همین رو کافی است که با کارشناسان ما تماس بگیرید تا جزئیات مربوط به تورها را بدانید و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید.

اشتراک گذاری:
0
0

دیدگاه ها و پرسش ها